012 363 5658

012 363 5658
Doa Berkebun:

فلينظر الانسان ٳلى طعامه ٲنا صببنا الماء صبا ثم شققنا الارض شقا
فأنبتنا فيھا حبا وعنبا وقضبا وزيتونا ونخلا وحداﺋﻖ غلبا وفاكهة وأبا
متاعا لكم ولأنعامكم

آية ٢٤ ـ ٣٢ سورة عبس
(Surah 'Abasa, ayat 24 - 32)

Cadang Nak Bela Dulu

>> 24.2.09


Dua-tiga hari ni asyik fikir mengenai ikan darat saja. Dapatnya belum. Bila dah dua-tiga kali fikir, keputusan pun dibuat. Besok nak cari anak ikan puyu dan bela dalam bekas 2kaki x 4kaki luas dan 1.5kaki dalam. Sambil tu kaji cara menguruskannya. Sedikit modification dah ada dalam kepala.

4 comments:

Anonymous,  February 24, 2009 at 4:47 PM  

Salam Tuan
Nak tanyer sikit.
Maner nak cari puyu siam tuh..
Dah lama bapak mertua saya ngidam ikan tuh..
Nak bela pun yer, nak makan pun yer...

kakyong February 24, 2009 at 11:41 PM  

Salam ayshnde Pengasas

semalam suami saya pergi mengail lagi di lombong belakang.. dapat puyu sekor.. dia pun simpan dlm botol minyak masak (tebuk lubang punya lah besor).. pagi tu saya ingat nak lah amik gambor.. tengok2 ikan dah hilang.. tak le besor sgt ikan nyer.. saya rasa ikan tu melompat keluor.. dah le minggu lepas, dpt sekor haruan, besor juga.. plannyer dia nak jual kat restoren cina.. sudah ikan tu 'hilang' juga.. memang takde rezeki..

Samudera Tinta February 27, 2009 at 10:31 AM  

Salam Dr @ ayahanda pengasas,

Orang kata jika bela ikan puyu toyol dan hantu jembalang tidak akan masuk ke dalam rumah. Sebab itu ke Dr nak bela puyu?hehe..

Gurau-gurau di pagi jumaat yang mulia...

Pengasas February 27, 2009 at 11:36 AM  

Salam anakanda semua,

Anon. 4:47pm,
Saya pun sedang mencari ikan puyu untuk dimakan dan anak puyu untuk dibela. Tapi belum dapat. Kalau rajin cari di kampung mungkin ada.

KakYong,
Kalau simpan ikan tu tutuplah dengan selamat. Kalau tak dia melompat atau dicuri dek kucing.

Samudera,
Betul ke tu? Idea bagus nampaknya. Lagilah bersemangat nak bela puyu. Setakat ni belum jumpa anak puyu yang dicari.

Post a Comment

Komen Anda Tidak Ditapis. Jika ingin menghubungi saya secara peribadi sila email: universiti.maya@yahoo.com

Kaunter Carian

Cerdas Akal & Cergas Badan

Cerdas Akal & Cergas Badan
Cerdas Akal = Baik untuk para pelajar. Cergas Badan = Baik untuk menghilang letih lesu. Hubungi 012 363 5658.

Blog Archive

Kiv

  © Blogger template Simple n' Sweet by Ourblogtemplates.com 2009

Back to TOP