012 363 5658

012 363 5658
Doa Berkebun:

فلينظر الانسان ٳلى طعامه ٲنا صببنا الماء صبا ثم شققنا الارض شقا
فأنبتنا فيھا حبا وعنبا وقضبا وزيتونا ونخلا وحداﺋﻖ غلبا وفاكهة وأبا
متاعا لكم ولأنعامكم

آية ٢٤ ـ ٣٢ سورة عبس
(Surah 'Abasa, ayat 24 - 32)

Barang kemas timbul dari tanah: Boleh Percaya?

>> 27.9.09


"TAPAH - Seorang warga emas, Hamidah Bakar, 65, tidak menyangka kawasan di halaman belakang rumahnya rupa-rupanya tertanam berguni-guni harta karun yang didakwa berusia ratusan tahun.

Semuanya bermula pada akhir tahun 2004, apabila seorang kenalan beliau dari Indonesia memberitahu kawasan semak yang bersempadan Sungai Perak itu mempunyai 'sesuatu' iaitu harta karun yang tertanam di dalam tanah."

Selanjutnya ...
.

13 comments:

shaniza September 27, 2009 at 3:56 PM  

Salam Prof..
Ini kerja jin atau syaitan untuk menipu manusia bagi mensyirikkan Allah. Mana ada zikir untuk mendapat harta. Zikir hanya untuk mengingati Allah dan menghampirkan diri kepada-Nya. Jika ada zikir macam ni, tentu semua orang tak payah kerja! Rasulullah SAW pun bekerja.

Malaysian September 27, 2009 at 8:25 PM  

[E3] RPK Speaks His Mind - Pengalaman Semasa Dalam Kurungan ISA Pertama
Latest Raja Petra Video With Bahasa Translation @ GoMalaysian.Blogspot.Com
Video Terbaru Raja Petra Hanya @ GoMalaysian.Blogspot.Com

Untuk Video Yang Lepas
[E1] RPK Speaks His Mind - Surat Sumpah Altantuya
http://gomalaysian.blogspot.com/2009/09/rpk-speaks-his-mind-altantuya-statutory.html

[E1] RPK Speaks His Mind - Menghina Islam? Tolonglah!
http://gomalaysian.blogspot.com/2009/09/episod-2-rpk-speaks-his-mind-menghina.html

a kl citizen September 27, 2009 at 9:03 PM  

assalammualaikum

nilah gaya orang melayu nak jadi kaya ngan cepat....

ANAK PAK UTUH September 27, 2009 at 9:48 PM  

Syirik ialah sebesar-besar dosa, nak taubat tak cukup dgn istigfar kena dgn syahadah sekali.

Sesetengah ulama meletakkan dosa kedua terbesar selepas syirik ialah dosa Riba. Mari kita pakat periksa dlm beg duit ada tak kita kad kredit, periksa juga insurans kereta motor, juga akaun simpanan. tapi gitule akhir zaman hingga sukar sekali mahu lepas dari debu-debu Riba.

Cerita "tarik duit" , labu peram, skim cepat kaya dll hanyalah skrip lama yang diberi nafas baru mungkin kerana "MELAYU MUDAH LUPA".

paloi bin mulau September 27, 2009 at 10:35 PM  

saya tak mau bincang pasai syirik tu sbb memg teknik ni nampak pelik betoi. cuma kalau ada rakaman video masa proses tu tentu manarik.

lagi satu pasai emas yg depa dakwa tu memg betoi emas ka? saya ada baca dlm kosmo. rantai yg ada ayat quran tu memg halus betoi buatan dia. nak percaya keluar dr tanah pun susah heheheh mcm2 dunia ni

Yong September 27, 2009 at 11:48 PM  

Yong pernah tengok benda2 ni 2 kali kat rumah kawan abang Yong. Memang dahsyat benda2 tu. Macam tak caya. Rupanya betoi macam barang2 kemas zaman dahulu kala.

Kata kawan abang Yong benda2 tu timbul dari tanah. Bukan Yong punya ye. Kot Yong punya tentu Yong dah dapat beli kapal selam.

Pengasas September 28, 2009 at 1:03 AM  

W'salam Shaniza,
Kenapa Rasulullah, para sahabat, para tabi'in dan para ulama tak buat gitu? Mereka lebih 'arif mengenai zikir!

Pengasas September 28, 2009 at 1:05 AM  

Terima kasih Malaysian!
Insya Allah saya akan ke sana.

Pengasas September 28, 2009 at 1:06 AM  

W'salam KLCitizen,
Orang-orang Melayu memang kaya. Kaya dengan bid'ah n khurafat.

Pengasas September 28, 2009 at 1:08 AM  

Salam APU,
Syirik itu ada yang serupa dengan semut hitam di dalam gelap.

Pengasas September 28, 2009 at 1:09 AM  

Salam Paloi,
Berapa orang yang dah kaya dengan cara begini?

Pengasas September 28, 2009 at 1:12 AM  

Salam Yong,
Orang Arab timbus kambing dalam tanah. Letak api, kemudian, keluarkan daging yang sedap.

kakcikseroja September 28, 2009 at 12:15 PM  

Teringat kisah seorang kawan yang bawa batu cincin, kononnya keluar dari pokok serai wangi (nak dapat tu pun kena ada upacara juga).. sejauh mana kebenarannya - wallahhuaklam...

Post a Comment

Komen Anda Tidak Ditapis. Jika ingin menghubungi saya secara peribadi sila email: universiti.maya@yahoo.com

Kaunter Carian

Cerdas Akal & Cergas Badan

Cerdas Akal & Cergas Badan
Cerdas Akal = Baik untuk para pelajar. Cergas Badan = Baik untuk menghilang letih lesu. Hubungi 012 363 5658.

Blog Archive

Kiv

  © Blogger template Simple n' Sweet by Ourblogtemplates.com 2009

Back to TOP