012 363 5658

012 363 5658
Doa Berkebun:

فلينظر الانسان ٳلى طعامه ٲنا صببنا الماء صبا ثم شققنا الارض شقا
فأنبتنا فيھا حبا وعنبا وقضبا وزيتونا ونخلا وحداﺋﻖ غلبا وفاكهة وأبا
متاعا لكم ولأنعامكم

آية ٢٤ ـ ٣٢ سورة عبس
(Surah 'Abasa, ayat 24 - 32)

Gambar Dua Wanita Hebat Bulan Ini

>> 22.9.09

Gambar paling atas ialah menteri wanita pertama di Republik Islam Iran. Beliau dilantik sebagai Menteri Kesihatan.

Gambar di bawahnya ialah wanita pertama dilantik sebagai Pembantu Khas Presiden bagi hal-ehwal Sains Dan Teknologi.

Ini adalah hasil ijtihad terbaru "wilayatul-faqih" dalam sistem pemerintahan Iran. Sistem mereka berbeza dari sistem negara-negara sunni, terutama negara Malaysia.

Tahniah kepada mereka berdua.
Berita lanjut di sini dan di sinun.

6 comments:

ijoks2009 September 23, 2009 at 12:48 AM  

Asalamualaikum dr.
Apa pendapat dr tentang penulis blog ni http://pasvspas.blogspot.com/
Banyak kenyataan dia yg mengelirukan.
Yang terbaru dia mengatakan syed Qutub dgn tuduhan macam2.

Pengasas September 23, 2009 at 1:16 AM  

W'Salam Ijoks,
Saya dah tengok blog itu. Kandungannya sarat dengan fitnah dan tuduhan lagha.
Saya bukam ahli ikhwan, tetapi lama diam di rumah seorang pemimpin tertinggi mereka.
Dia tak tau Syed Qutb. Itu sebab dia kata ketua ikhwan. Ketua ikhwan ialah Hasan al-Banna.
Lain-lain pun terlalu banyak yang salah.
Tak sepadan kalau kita nak campur hal dia. Dia kata secara ilmiah, tapi tak ada pun ilmiahnya.
Malas saya nak ulas panjang. Lebih baik saya ulas kepala lembu.

aku September 23, 2009 at 1:23 AM  

salam tuan pengasas,

menteri wanita kita, menteri berjambul hehehe..

CUPING MERAH September 23, 2009 at 8:29 AM  

salam ziarah dan salam aidilfitri

mudz September 23, 2009 at 5:30 PM  

Salam Dr

Kalau ada sepuluh wanita Iran, 9 orang dah memang cantik...betul Dr,
mula saya tak percaya pada saya semua wanita sama..tapi bila lihat sendiri masyaAllah...memang cantik...tidak dapat dibayang bagaimana cantiknya puteri Rasullullah saw Fatimah.

Pengasas September 23, 2009 at 9:18 PM  

W'Salam Mudz,
Hadith Qudsi yg ertinya "Sesungguhnya Allah itu Cantik dan DIA sukakan yang cantik". Justeru, semua makhluknya adalah cantik-cantik belaka. Hanya mata manusia melihat ada yang tidak cantik.
Fatimah putri Rasulullah s.a.w.?
Beliau cantik dalam semua hal. Itu sebab disebut "Fatimah az-zahra^i l-batul". Semua keturunannya adalah bersih, suci dan mulia.

Post a Comment

Komen Anda Tidak Ditapis. Jika ingin menghubungi saya secara peribadi sila email: universiti.maya@yahoo.com

Kaunter Carian

Cerdas Akal & Cergas Badan

Cerdas Akal & Cergas Badan
Cerdas Akal = Baik untuk para pelajar. Cergas Badan = Baik untuk menghilang letih lesu. Hubungi 012 363 5658.

Blog Archive

Kiv

  © Blogger template Simple n' Sweet by Ourblogtemplates.com 2009

Back to TOP