012 363 5658

012 363 5658
Doa Berkebun:

فلينظر الانسان ٳلى طعامه ٲنا صببنا الماء صبا ثم شققنا الارض شقا
فأنبتنا فيھا حبا وعنبا وقضبا وزيتونا ونخلا وحداﺋﻖ غلبا وفاكهة وأبا
متاعا لكم ولأنعامكم

آية ٢٤ ـ ٣٢ سورة عبس
(Surah 'Abasa, ayat 24 - 32)

Benih Kuini

>> 10.7.11

Gambar hiasan.

Kira-kira dua tahun lepas Cikgu Zaid, Teluk Intan, ada bagi beberapa
biji benih kuini. Saya minta biras tolong semai dan tanam. Mungkin, tak
lama lagi berbuah. Tapi dia tanam di kebun dia.

Petang Jumaat, dulu semalam, saya ubah dan kemaskini tiga pokok benih
kuini lagi. Dalam bulan Ogos nanti nak tanam di kampung, kebun sendiri.
Mudah-mudahan sempat rasa buahnya nanti.

Semalam dan hari ini, Sabtu dan Ahad, full-time rehat.

2 comments:

Bonekahati July 16, 2011 at 3:15 PM  

salam,

saya dah lama cari benih kuini ni.. fav fruit, pernah tanam biji tapi tak berjaya hidup.

Pengasas July 16, 2011 at 7:16 PM  

W'salam KiTTuN,
Saya ada sepokok extra. Saya semai biji. Nak ke?

Post a Comment

Komen Anda Tidak Ditapis. Jika ingin menghubungi saya secara peribadi sila email: universiti.maya@yahoo.com

Kaunter Carian

Cerdas Akal & Cergas Badan

Cerdas Akal & Cergas Badan
Cerdas Akal = Baik untuk para pelajar. Cergas Badan = Baik untuk menghilang letih lesu. Hubungi 012 363 5658.

Blog Archive

Kiv

  © Blogger template Simple n' Sweet by Ourblogtemplates.com 2009

Back to TOP