012 363 5658

012 363 5658
Doa Berkebun:

فلينظر الانسان ٳلى طعامه ٲنا صببنا الماء صبا ثم شققنا الارض شقا
فأنبتنا فيھا حبا وعنبا وقضبا وزيتونا ونخلا وحداﺋﻖ غلبا وفاكهة وأبا
متاعا لكم ولأنعامكم

آية ٢٤ ـ ٣٢ سورة عبس
(Surah 'Abasa, ayat 24 - 32)

Ikan Talang, Ikan Tenggiri

>> 2.12.10

Khamis, sepenuh masa study dalam rumah. Bahan dari perpustakaan di rumah dan Perpustakaan MayaKu serta Google.

Lepas asar ke Pantai Remis beli ikan kering dua jenis. Ikan Talang besar RM27.00 dan dua ekor ikan tenggiri RM18.00. Sebahagian ikan talang dan sekor ikan tenggiri diberi pada adik.

Malam, makan nasi dengan sayur dan ikan kering yang baru dibeli. Sedap juga meratah ikan kering yang masin. Wow, best ooooo.

6 comments:

mahaza December 3, 2010 at 12:09 AM  

sebut pasal ikan talang... tahu tak kisah ada orang takleh makan ikan talang? macam ada yang tak leh makan ikan tapah lah jugak....
kalau termakan? menyebabkan muka bengakak dan gatal-gatal. Ubatnya amik tulang ikan yang sama goreng tanpa minyak sampai itam, tumbuk masuk dalam air - macam kopi pak belalang la pulak - dan diminum airnya.
Insyallah. Kenapa bagaimana? Saya pun tak tahu.... tapi tima kasih... saya tak nak makan....

jinkamen December 3, 2010 at 8:38 PM  

salam..
hari hujan hujan ni sedap gak makan ikan masin ngan nasi panas

Pengasas December 3, 2010 at 9:34 PM  

Salam MaHaza,
Ye ke? Kesian orang tu. Dah tentu kurang jenis rezeki.
Saya, alhamdulillah, setiap yang halal semua saya boleh makan. Ikan pekasam mentah pun saya bedal.

Pengasas December 3, 2010 at 9:36 PM  

W'salam JinKamen,
Masa muda-muda dulu, saya suka makan dengan pulut dan sambal belacan.
Kadang-kadang dengan ubi kayu rebus ...

mahaza December 4, 2010 at 2:25 PM  

Saya selalu kata... nenek moyang keturunan ni memang hampeh nak senang sendiri pastu ada ke anak cucu tak dibaginya makan... macam kes ikan tapah tu la... ingatnya ikan talang pun sama... ada gak takleh makan kupang... he he he sebenarnya kena kat batang idung sendiri... sib baik belum pernah ngidam nak makan ikan talang atau ikan tapah lagi... ha ha ha... kupang? takyah le... dah kena muntah ijo sekali cukup dah...

Pengasas December 5, 2010 at 8:21 PM  

Salam MaHaza,
Tak leh makan `kupang`? Isy, isy, sedap oooo...

Post a Comment

Komen Anda Tidak Ditapis. Jika ingin menghubungi saya secara peribadi sila email: universiti.maya@yahoo.com

Kaunter Carian

Cerdas Akal & Cergas Badan

Cerdas Akal & Cergas Badan
Cerdas Akal = Baik untuk para pelajar. Cergas Badan = Baik untuk menghilang letih lesu. Hubungi 012 363 5658.

Blog Archive

Kiv

  © Blogger template Simple n' Sweet by Ourblogtemplates.com 2009

Back to TOP