012 363 5658

012 363 5658
Doa Berkebun:

فلينظر الانسان ٳلى طعامه ٲنا صببنا الماء صبا ثم شققنا الارض شقا
فأنبتنا فيھا حبا وعنبا وقضبا وزيتونا ونخلا وحداﺋﻖ غلبا وفاكهة وأبا
متاعا لكم ولأنعامكم

آية ٢٤ ـ ٣٢ سورة عبس
(Surah 'Abasa, ayat 24 - 32)

Mesra Peluk Anjing?

>> 16.11.09

"Manohara anak kelahiran Indonesia yang kontroversi bersama anak raja Kelantan itu kelihatan memeluki seekur anjing. Beliau seolah-olah tidak ambil kisah langsung tentang hukum. Walau pun sebagai orang Islam Anjing dan Babi adalah najis berat, namun Manohara macam tak tahu sahaja. . Apa pandangan tuan mengenai perkara ini.??? Adakah hukum lain, atau pendapat lain yang mengatakan menyentuh anjing ini tidak mengapa...Sekadar melontar pandangan untuk makluman semua termasuk penulis."

Sumber dan tajuk asal di sini.

8 comments:

roslaini saad November 16, 2009 at 12:53 PM  

Saya tak heran sangat kalau Manohara memeluk anjing kerana dia dibesarkan di Indonesia yang serba-serbi berkemungkinan...keristian kahwin dengan Islam pun dibolehkan...

Tapi pengalaman saya 20 tahun dulu...melihat dengan mata kepala saya sendiri, orang Malaysia beragama Islam dan berdarah kerabat memeluk anjing lagi mengejukkan...

Reformis Jalanan November 16, 2009 at 2:06 PM  

Perempuan jenis inilah yang digilai oleh Tengku Fakhry. Cari perempuan nak yg cantik dan langsing saja. Ada agama ke tak itu belakang kira. Inilah mentaliti kerabat diraja sekarang dan rata-rata lelaki Islam sekarang ini. Kecantikan nombor satu. Agama nombor yang paling last.

shaniza November 16, 2009 at 6:57 PM  

Salam..
Tak hairan kalau dia ni peluk anjing.
Ada follower blog Prof ni pun makan tidur dengan anjing je... tengok blog ni http://www.mykittun.com/

a kl citizen November 16, 2009 at 8:48 PM  

assalammualaikum

saya dah pegi blog yang shaniza cadangkan tu...
aikk...
bingung dibuatnya
siap berpurdah lagi...
adoi...

rosnanie November 16, 2009 at 9:16 PM  

dh lama tau, dn dh pernah tgk sndiri muslim yg segegini, tp bingung juga sbb ada ulamak kata boleh

KiTTuN November 16, 2009 at 9:17 PM  

Salamz Dr,

Mano pernah jadi ahli keluarga diraja kelantan. Keluarga diraja kelantan, bela byk anjing. Dr.palani adalah doktor haiwan peribadi tuanku dan doktor haiwan saya juga. Beliau selalu buat rawatan utk anjing tuanku. Anjing tuanku ialah anjing german sherpard & doberman. Ehem..ehem..! Maka tidak hairanlah kalau Mano pun menyayangi anjing seperti saya. :D

wartamaya November 16, 2009 at 10:02 PM  

Bangsa atas awan, biasa la.

bikir November 17, 2009 at 4:38 AM  

Oleh itu tak ada yang salah melainkan Manohara dan Kaum Kerabat dan seangkatan dengan NYA jua......!!!!!!!!

weoiii...apa yang teman rasa...? Nasib se ekor anjing ni lebih baik dari.... nasib rakyat2 yang di susahkan oleh kaum2 kerabat dan pemimpin lagu UBN ade le...wow!!

Mereka lupa dengan pencipta kerajaan langit dan bumi ni...kut ?

.....padan muka ...siape ye..!!!!

Post a Comment

Komen Anda Tidak Ditapis. Jika ingin menghubungi saya secara peribadi sila email: universiti.maya@yahoo.com

Kaunter Carian

Cerdas Akal & Cergas Badan

Cerdas Akal & Cergas Badan
Cerdas Akal = Baik untuk para pelajar. Cergas Badan = Baik untuk menghilang letih lesu. Hubungi 012 363 5658.

Blog Archive

Kiv

  © Blogger template Simple n' Sweet by Ourblogtemplates.com 2009

Back to TOP